ms.acetonemagazine.org
Resepi baru

Kelab Champagne Pertama Dunia Di Sini untuk Menghantar Bubbly ke Depan Anda

We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

The Brimoncourt Champagne Club, sekarang di Kickstarter, adalah perkhidmatan penghantaran sampanye dari pintu ke pintu pertama

Jangan sekali-kali kehabisan Champagne untuk acara besar anda lagi.

Bergabung dengan kelab Champagne sepertinya salah satu aktiviti paling mewah yang boleh anda sertai, tetapi pada hakikatnya, Kelab Champagne Brimoncourt adalah kelab Champagne pertama di dunia yang tidak bersahaja yang akan menghantar botol berbuih dengan harga murah ke depan pintu rumah anda. Brimoncourt Champagne Society, jenama di belakang kelab, telah membuat kempen Kickstarter untuk projek mereka.

Tidak seperti kebanyakan kelab wain lain, kelab Champagne ini hanya dibatasi untuk membawa Brut Régence Champagne, yang digambarkan sebagai, “Brut Régence Champagne terbuat dari 80% anggur Chardonnay dan 20% Pinot Noir. Setiap sebotol sampanye berharga untuk ahli $ 25 dan bukannya $ 50 di pasaran, dan hanya 2,000 ahli yang boleh bergabung, menjadikannya kelab yang sangat eksklusif. "

Peserta boleh memilih salah satu daripada empat tahap keahlian, bergantung pada berapa banyak yang mereka ingin belanjakan untuk Champagne atas permintaan.

Sekiranya semuanya berjalan lancar, Brimoncourt Champagne Club akan dilancarkan di seluruh negara pada pertengahan November untuk memilih negeri.

Indah berbuih

Sekiranya anda pergi ke hujung minggu sampanye ke Perancis, maka anda mungkin juga memulakan gaya. Diiringi oleh jurugambar, saya memilih untuk 'pergi Club' di persimpangan Eurotunnel pada awal pagi.

Kopi, croissant dan cukup masa untuk mengambil surat khabar Inggeris sebelum dibawa ke barisan hadapan dan rasa 'joie de vivre' bermula.

Di seberang Saluran, laluan ke Champagne adalah perjalanan yang mudah dan santai di kawasan luar bandar yang cantik dan kami menyusuri jalan raya untuk tiba di destinasi makan tengah hari kami kira-kira 1 tengah hari.

Kami menuju ke sebuah kampung yang indah bernama L'Epine, atau 'The Thorn', dan Aux Armes de Champagne, sebuah restoran berbintang Michelin yang sesuai untuk memulakan hujung minggu.

Restoran ini terletak di seberang gereja Gothic yang dapat dilihat sejauh bermil-mil. Ini adalah contoh seni bina yang hebat pada masa itu dengan gargoyle yang mengawasi perkahwinan yang paling romantis yang saya lihat sejak berabad-abad - pasangan itu pergi dengan Jeep tentera Amerika.

Selepas beberapa sampanye dan kanape yang indah di teras, kami berjalan beberapa meter ke restoran yang tenang.

Makanan dan perkhidmatannya hebat: 'tembakan' dari pelbagai puri berasaskan sayur-sayuran, sejuk, mendahului pinggan panjang yang sekarang wajib 'Amuse-Gueules' yang panas dan sejuk.

Saya menggemari kaki katak bayi dan asparagus tempatan dengan perapan truffle mentah dan kuning telur, diikuti dengan hujung daging sapi panggang terbaik yang diukir di atas meja.

Akhir puding nasi markisa dengan sorbet lemon dan beri segar menunjukkan kepada kita bakat lelaki itu di dapur.

Koki, Philippe Zeiger, mengadakan kelas memasak di dapur yang sama di mana makan tengah hari telah disediakan, bersih, teratur dan gembira untuk dilihat.

Dan pengurus restoran, yang fasih berbahasa Inggeris, bersedia menerjemahkan ketika Philippe menunjukkan bagaimana dia membuat hidangan asparagus yang indah.

Seterusnya, adakah anda percaya, wiski di pergunungan. Di tengah bukit dan hutan berhampiran Reims, Monsieur Guillon telah menyempurnakan (kata-katanya, bukan kata-kata saya, walaupun saya tidak akan berdebat dengannya) wiski malt tunggal. Saya harus katakan, itu rasa saya - wiski yang dibuat dengan semangat pembuat anggur - dan saya sangat menyukainya.

Selepas perjalanan yang menyenangkan di sekitar Reims dan ke wilayah Ardennes, kami menuju ke Charleville-Mezieres dan menuju ke desa kecil Donchery dan Chateau du Faucon - hotel chateau abad ke-18 dengan memancing dan menunggang kuda di taman rekreasi seluas 100 ekar.

Chateau berguna untuk lawatan awal pagi ke kubu Sedan yang terletak hanya sepuluh batu jauhnya. Ini adalah istana berkubu terbesar di Eropah, sebuah kubu abad pertengahan yang menarik dan muzium seluas 40,000 kaki persegi di tujuh tingkat, di mana sebuah keluarga dengan anak-anak mungkin menghabiskan seharian.

Ikuti lawatan berpandu, dan, jika boleh, minta panduan tertentu, Jacqueline, yang berasal dari Yorkshire dan telah tinggal di Sedan untuk beberapa waktu.

Kami kembali dengan perlahan ke Epernay, pusat tradisional Champagne, dan sebuah bandar yang menarik dan sibuk pada waktu makan tengah hari Ahad. Kami mungkin menjadi contoh makanan tempatan yang terbaik dan pastinya paling sibuk. La Cave à Champagne, sebuah ruang depan kuno dengan dua bilik yang lebih besar di belakang, membuat orang-orang beratur keluar menuju Rue Gambetta.

Pelindung koki selalu ada - merawat meja, menuangkan anggur dan mengucapkan 'bonjour' yang ceria kepada semua orang.

Menu turisnya sangat bernilai - siput, boudin blanc, daging lembu dan pencuci mulut yang luar biasa, setiap hidangan disajikan dengan sampanye yang berbeza.

Kami kemudian pergi ke gua sampanye Castellane untuk lawatan ke bilik bawah tanah dan mencicipi. Dalam perjalanan saya kebetulan melihat Chocolaterie Dallet di Rue du General Leclerc - sebuah bar kopi dan coklat khas yang dikendalikan oleh Vincent Dallet, salah satu coklat terbaik di Perancis.

Saya menariknya untuk berbual dan mencuba cepat sebelum dia berangkat ke Jepun untuk menyampaikan idea untuk perisa coklat baru kepada Chanel. Coklatnya telah dirancang untuk digunakan dengan produk terbaru mereka.

Ruang bawah tanah sampanye Castellane terletak di atas bukit dengan menara air 220 kaki yang memimpin pemandangan kebun anggur yang berprestij di lembah Marne.

Anda masuk melalui pintu berbentuk tong, melalui koleksi poster unik oleh Cappiello dan memasuki permulaan ruang bawah tanah seluas lima setengah batu yang membentang di bawah kota Epernay.

Anda tidak perlu melalui semua terowong ini, tetapi apabila anda selesai melawat dan mengetahui semua tentang pengeluaran sampanye, maka datanglah hadiah anda - anda berpeluang untuk merasai, minum dan mengisi but kereta dengan nektar ini.

Perjalanan kembali nampak sangat cepat, kakitangan Eurotunnel dan laluan 'Club' lebih cekap ketika kembali, jadi kami akhirnya kembali ke London pada pukul 10 malam.

Apa hujung minggu - dan lelaki, adakah saya tidur lena malam itu! Fakta Perjalanan

Eurotunnel (08705 35 35 35, www.eurotunnel.com) menawarkan tambang pergi balik dari Folkestone ke Calais dari £ 100 untuk sebuah kereta, ditambah penumpang. Kelas kelab berharga £ 293.

Bilik double di Chateau du Faucon, 08090 Donchery, berharga dari e115 (£ 77) (00 33 324 52 10 01).

Indah berbuih

Restoran ini terletak di seberang gereja Gothic yang dapat dilihat sejauh bermil-mil. Ini adalah contoh seni bina yang hebat pada zaman itu dengan gargoyle yang mengawasi perkahwinan yang paling romantis yang saya lihat sejak berabad-abad - pasangan itu pergi dengan Jeep tentera Amerika.

Saya menyukai kaki katak bayi dan asparagus tempatan dengan rias mentah dan kuning telur, diikuti dengan hujung daging sapi panggang yang terbaik yang diukir di atas meja.

Ikuti lawatan berpandu, dan, jika boleh, minta panduan tertentu, Jacqueline, yang berasal dari Yorkshire dan telah tinggal di Sedan selama beberapa waktu.

Kami kembali dengan perlahan ke Epernay, pusat tradisional Champagne, dan sebuah bandar yang menarik dan sibuk pada waktu makan tengah hari Ahad. Kami pergi ke contoh makanan tempatan yang terbaik dan pastinya paling sibuk. La Cave à Champagne, sebuah ruang depan kuno dengan dua bilik yang lebih besar di belakang, membuat orang-orang beratur keluar menuju Rue Gambetta.

Saya menariknya untuk berbual dan mencuba cepat sebelum dia pergi ke Jepun untuk menyampaikan idea untuk perisa coklat baru kepada Chanel. Coklatnya telah dirancang untuk digunakan dengan produk terbaru mereka.

Perjalanan pulang nampak sangat cepat, kakitangan Eurotunnel dan laluan 'Club' lebih cekap ketika kembali, jadi kami akhirnya kembali ke London pada pukul 10 malam.

Indah berbuih

Makanan dan perkhidmatannya hebat: 'tembakan' pelbagai puri berasaskan sayur-sayuran, sejuk, mendahului pinggan panjang yang wajib sekarang iaitu 'Amuse-Gueules' yang panas dan sejuk.

Menu turis sangat bernilai - siput, boudin blanc, daging lembu dan pencuci mulut yang luar biasa, setiap hidangan disajikan dengan sampanye yang berbeza.

Apa hujung minggu - dan nak, adakah saya tidur lena malam itu! Fakta Perjalanan

Indah berbuih

Anda tidak perlu melalui semua terowong ini, tetapi setelah anda selesai melawat dan mengetahui semua tentang pengeluaran sampanye, maka datanglah hadiah anda - anda berpeluang untuk merasai, minum dan mengisi but kereta dengan nektar ini.

Indah berbuih

Chateau berguna untuk lawatan awal pagi ke kubu Sedan yang terletak hanya sepuluh batu jauhnya. Ini adalah istana berkubu terbesar di Eropah, sebuah kubu abad pertengahan yang menarik dan muzium seluas 40,000 kaki persegi di tujuh tingkat, di mana sebuah keluarga dengan anak-anak mungkin dapat menghabiskan seharian.

Indah berbuih

Chateau berguna untuk lawatan awal pagi ke kubu Sedan yang terletak hanya sepuluh batu jauhnya. Ini adalah istana berkubu terbesar di Eropah, sebuah benteng abad pertengahan yang menarik dan muzium seluas 40,000 kaki persegi di tujuh tingkat, di mana sebuah keluarga dengan anak-anak mungkin dapat menghabiskan seharian.

Pelindung koki sentiasa ada - merawat meja, menuangkan anggur dan mengucapkan 'bonjour' yang ceria kepada semua orang.

Anda tidak perlu melalui semua terowong ini, tetapi setelah anda selesai melawat dan mengetahui semua tentang pengeluaran sampanye, maka datanglah hadiah anda - anda berpeluang untuk merasa, minum dan mengisi but kereta dengan nektar ini.

The journey back seemed oh so quick, the staff of Eurotunnel and the 'Club' route even more efficient on the return, so we ended up back in London by 10pm.

What a weekend - and boy, did I sleep well that night! Travel Facts

Eurotunnel (08705 35 35 35, www.eurotunnel.com) offers return fares from Folkestone to Calais from £100 for a car, plus passengers. Club class costs £293.

A double room in the Chateau du Faucon, 08090 Donchery, costs from e115(£77) (00 33 324 52 10 01).

Lovely bubbly

If you are going on a champagne weekend to France, then you might as well start in style. Accompanied by a photographer, I chose to 'go Club' on an early-morning Eurotunnel crossing.

A coffee, a croissant and enough time to grab an English newspaper before being whisked to the front of any queues and the sense of 'joie de vivre' began.

Across the Channel, the route to Champagne was a simple and leisurely drive in pretty countryside and we cruised down the motorway to arrive at our lunch destination for about 1pm.

We headed for a wonderful village called L'Epine, or 'The Thorn', and Aux Armes de Champagne, a Michelin-starred restaurant perfect for kicking off the weekend.

The restaurant stands opposite a Gothic church that can be seen for miles. It's a great example of architecture of the period with wonderful gargoyles overseeing the most romantic of weddings I have seen in ages - the couple drove off in an American army Jeep.

After some splendid champagne and canapes on the terrace we walked the few yards into the calm restaurant.

The food and the service were great: 'shots' of various vegetable-based purees, well iced, preceded the now obligatory long plate of delicious hot and cold 'Amuse-Gueules'.

I loved the baby frogs' legs and local asparagus with raw truffle and egg yolk dressing, followed by a brilliant roast best end of veal carved at the table.

The finale of passion fruit rice pudding with lemon sorbet and fresh berries showed us the talent of the man at the stove.

The chef, Philippe Zeiger, holds cooking classes in the same kitchen where lunch had been prepared, clean, well organised and a joy to behold.

And the restaurant manager, who speaks perfect English, was on hand to translate as Philippe showed how he made his wonderful asparagus dish.

Next up was, would you believe, wiski in the mountains. Amid rolling hills and forests near Reims, Monsieur Guillon has perfected (his words, not mine, although I wouldn't argue with him) a single-malt whisky. I have to say, it had my kind of taste - whisky made with the spirit of a winemaker - and I just loved it.

After a pleasurable ride around Reims and into the Ardennes region, we headed for Charleville-Mezieres and on to the small village of Donchery and the Chateau du Faucon - an 18th Century chateau-hotel with fishing and horseriding in a 100-acre leisure park.

The chateau was handy for our early-morning visit to the fortress of Sedan just ten miles away. This is the largest fortified castle in Europe, a fascinating medieval fortress and museum covering 40,000sq yds on seven levels, where a family with children could probably spend a whole day.

Take the guided tour, and, if possible, ask for a particular guide, Jacqueline, who hails from Yorkshire and has lived in Sedan for some time.

We headed gently back to Epernay, the traditional centre of Champagne, and a charming and bustling town on Sunday lunchtime. We went to probably the best example of local food and certainly the busiest. La Cave à Champagne, a quaint front room with two larger rooms out the back, had people queueing out into Rue Gambetta.

The chef-patron was ever-present - tending tables, pouring wines and saying a cheery 'bonjour' to everybody.

The menu touristique was great value - snails, boudin blanc, beef and a fabulous dessert, each course served with a different champagne.

We later went to the champagne caves of Castellane for a visit to the cellars and a tasting. On the way I just happened to spot Chocolaterie Dallet in Rue du General Leclerc - a special coffee bar and chocolate shop run by Vincent Dallet, one of the best chocolatiers in France.

I grabbed him for a chat and a quick tasting before he headed off to Japan to present his ideas for new chocolate flavours to Chanel. His chocolates have been designed to go with their newest products.

The Castellane champagne cellars sit on top of a hill with a 220ft water tower presiding over a view of the prestigious vineyards of the Marne valley.

You enter through the barrel-shaped doorway, pass through the unique collection of posters by Cappiello and into the start of the five and a half miles of cellars which stretch under the town of Epernay.

You do not have to walk through all of these tunnels, but when you have finished your visit and learned all about champagne production, then comes your reward - you get the chance to taste, drink and fill the boot of the car with this nectar.